Ambasador Francji w Polsce Pierre Buhler przyjął 28 marca przedstawicieli władz oświatowych, dyrektorów i nauczycieli gimnazjów i liceów z francuskimi oddziałami dwujęzycznymi.
Przez cały dzień odbywały się prezentacje i dyskusje dotyczące nauki francuskiego i nauczania pozostałych przedmiotów po francusku oraz kierunków studiów i zawodów, do których znajomość tego języka daje dostęp.
Pragnąc podziękować wszystkim tym, którzy działają na rzecz rozpowszechniania języka francuskiego w Polsce i osobom odpowiedzialnym za programy nauczania, dzięki którym język francuski nie jest jedynie językiem nauczanym, ale również językiem nauczania, Ambasador Francji wydał w swej rezydencji przyjęcie, w czasie którego zostały podpisane umowy między Instytutem Francuskim w Polsce a dwoma liceami dwujęzycznymi, liceum im. Mikołaja Kopernika w Katowicach i liceum im. Narcyzy Żmichowskiej w Warszawie.
Ambasador przypomniał w swym przemówieniu (kliknąć przemówienie), że dwujęzyczne gimnazja i licea z programami nauczania w języku francuskim istnieją od ponad dwudziestu lat, i że pierwsze klasy językowe pojawiły się zaledwie w kilku liceach w dużych miastach, w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Poznaniu, a dopiero potem rozpowszechniły się w całym kraju. Ta forma nauczania obejmuje obecnie 4000 uczniów uczęszczających do 22 gimnazjów i 12 liceów.
Ambasador pogratulował zapału, z jakim nauczyciele tych szkół popularyzują język francuski wśród uczniów poprzez różnorodne działania - festiwale piosenki, filmy krótkometrażowe, kluby filmowe i warsztaty teatralne.
Przypomnijmy, że dwóch uczniów warszawskiego liceum im. Narcyzy Żmichowskiej, błyskotliwych zwycięzców konkursu na najlepszy reportaż pt. „Dwujęzyczne pokolenie” (zorganizowanego przez Instytut Francuski w Polsce z hojnym wsparciem Air France) wyjedzie tego lata do Francji, gdzie spotkają się z grupą sześćdziesięciu frankofonów z trzydziestu krajów i będą mieli okazję poznać lepiej kulturę Francji i pogłębić znajomość języka tego kraju.
Więcej informacji na stronie Ambasady Francji